1000 reps med egen kroppsvikt

I dag tränade jag ett pass tillsammans med Tamara på Nova Training Center och passets upplägg var att köra 1000 repitioner med övningar med egen kroppsvikt.

Jag gillar verkligen att köra träning egen kroppsvikt mer och mer och kombinera det med annan träning med vikter. Så du ska alltså göra 10 st olika övningar och göra 100 st repitioner av varje övning. Då får du totalt 1000 st reps (repetitioner).

Tamara ser så jukt nijd ut på den här bilden, man kan ju tror att den är tagen innan träningspasset startade men det är tagen mer i mitten av passet. Hon är en sån sjuk träningsmaskin så medans hon ler så ligger jag och hulkar i hörnet!

Passet 1000 reps med egen kroppsvikt:

  1. 100 st benböj med upphopp
  2. 100 st sittups
  3. 100 st burpees
  4. 100 st walljumps
  5. 100 st hängande benlyft (toes to bar)
  6. 100 st armhävningar
  7. 100 st sprawls
  8. 100 st rygglyfft
  9. 100 st kick through
  10. 100 st upp och ner på underarmar i plankan

Så här fina ser man ut efter det här passet! Man orkar inte ens andas ordentligt! Jag var även nära på att kräkas på riktigt.

Det är ju helt galet att man kan tycka att ett så sjukt jobbigt och både fysiskt och mentalt jobbigt pass kan vara kul. Men låga jag och Tamara ler efter passet. Så otroligt bra med peppning av att träna med henne och på NTC. Imorgon kör vi igen!

Nu måste jag sova! Ses imorgon igen.

Kram / G

Inga kommentarer

Berätta vad du tycker

Din e-postadress kommer inte publiceras