Clean and jekrs för överkropp

Clean and jekrs för hela slanten blev det på gårdagens pass.

 

Det var kanonbra för överkropp, axlar och ben.

Igår var en sån där dag då jag verkligen inte ville gå och träna. Men så skönt det kändes efteråt. Att en fokuserar på den dåliga känslan man kan ha innan ett träningspass är ju inte bra. Fokusera istället på den bra känslan, den du får efter ett träningspass. Känslan som ger en positivitet och massor med energi.

Girlpower var det verkligen på Crossfit passet då alla var tjejer. Vi är nog fler tjejer än killar som tränar Crossfit på Nova Training Center.

 

Hela passet med clean and jerk: 

UPPVÄRMNING:

10 st Benböj med viktskiva

10 st utfallssteg

10 st hopp på viktskiva 

10 st utfallssteg

10 st armhävningar

TEKNIKPASS: 

Stretch för triceps 

Öva på Power Cleans 

STYRKA: 

Bygg upp styrkan med Power Clean och Push Jerks. Öka din vikt för varje repetition. 

Grace: 30 st clean and jerks. Killar med vikt 40 kg och tjejer med 30 kg. 

 

Träningsvärken idag är ett faktum! Ett härligt pass för en bra styrka.

Hoppas du gillar passet och att du går inspiration till vad du kan göra under ett träningspass. Massor med fler pass hittar du på min nya hemsida giannastevanovic.se gå gärna in och kika där 🤗

Inga kommentarer

Berätta vad du tycker

Din e-postadress kommer inte publiceras