Ett styrkepass för axlar

Ett träningspass med 538 repetitioner för dina axlar!

Vågar du ge dig på detta pass. Det är ett bra pass med många repetitioner som jag körde igår. Börja med de vikter som känns lämpliga för dig i gymmet. Jag förespråkar alltid att starta med lättare vikter så du kan tekniken innan du börjar öka dem.

Träningspass för axlar

Till uppvärmning gör du:

12 st armhävningar på tå eller knä

därefter 10 st sidolyft med lätt vikt.

sen 10 st pressar över huvud med lätt vikt

och avsluta uppvärmningen med 10 st frontlyft med lätt vikt

Sedan börjar du på själva passet med tyngre vikter:

  • Sittande axelpressar: Set 1 – 20 st reps / Set 2 – 15 st reps / Set 3 12 st reps / Set 4 – 10 st reps
  • Sidolyft med hantel: Set 1 – 42 st och du droppar i vikt efter vaje 10 st. Detta ska upprepas 4 gånger.
  • Superset:

20 st Sittande hantelpressar där du drar utåt/bakåt med lätt böjda armar (deltoideus i maskin) och därefter gör du direkt 20 st flyes. Upprepa 4 gånger.

  • Superset:

12 st frontlyft med hantel följt av så många armhävningar du kan. Upprepa 4 gånger.

 

Hoppas du gillar passet! Jag lovar att du kommer känna det i axlarna dagen efter. Våga lägg på vikter men tänk på att inte offra din teknik för att du vill lyfta tungt. Det är bättre att bygga sakta och säkert. 🙂 Lycka till och tagga gärna mig om du testar!

Kram / G

 

 

Inga kommentarer

Berätta vad du tycker

Din e-postadress kommer inte publiceras