Effektiv träning med pass på 4 övningar

Effektivt pass för träning är ju perfekt. Det är skönt att kunna koppla bort huvudet ibland och bara nöta på ett par få övningar. Det här passet är väldigt effektivt med mycket kondition så pulsen ligger uppe. Det är 4 övningar du gör under passet men glöm inte bort att värma upp först. Jag körde detta i tisdags på morgonpasset som Jens (med på bild) höll i på Nova Training Center / Crossfit Eskilstuna.

 

Effektivt pass med 4 övningar

Övning 1: 30 st Clean and jerk (frivändning/stöt)

Gör 30 st, du kan dela upp dem hur du vill. Till exempel göra 10 st * 3.

Sta stadigt och ta tagit stången något bredare än axelbrett. Böj på benen, stå lätt framåtlutad med svank och lyfter stången upp mot knäna genom att jobba med benen. Sedan rätar du på ryggen och samtidigt trycker ifrån med benen så att du står utsträckt. Sedan kastar du dig under stången ner i ett benböj  samtidigt som du böjer armarna. Efter detta fångar du upp stången på axlarna genom att böja lätt på benen och sedan låsa stången genom att vinkla upp armbågarna.

Därefter fortsätter du att resa dig upp med utsträckt höft samtidigt som du stöter upp armarna med stången mot taket.

Övning 2: Löpning

Spring 1,6 km

Övning 3: 10 Klättra rep

Klättra upp i rep. Här ser du utförande från ett tidigare inlägg 

Kan du inte klättra eller har du inget att klättra i så byt ut övningen mot 50 st armhävningar.

 

Övning 4: Löpning

Spring 1,6 km

Övning 5. 100 st Burpees

Hoppa ner på golvet genom att sätta ner händerna och hoppa bak med benen. Lägg dig ner på golvet med hela kroppen, hoppa tillbaka upp i ett benböj. Hoppa sedan upp raklång och klappa över huvudet.

Övning 6: Löpning

Spring 1,6 km

 

Kör hårt och lycka till! Glöm inte att tagga mig i din träning så jag får veta hur det går 🙂

Kram / G

Inga kommentarer

Berätta vad du tycker

Din e-postadress kommer inte publiceras