Träningspass – helkropp med kettlebell

Vänner! Nu finns det ett träningspass för hela kroppen som du kör med kettlebells. Jag gillar kettlebells verkligen mer och mer då det är jätte bra redskap. Du kan träna så funktionellt med dem och du behöver egentligen inte mer än så för att få ett riktigt bra träningspass. Det utmanar även din balans, smidighet, kroppskontroll och styrka.

Upplägget

  • 3 st swings / 3 st cleans / 3 st press – upprepa detta i 15 varv
  • Ner i knäböj, sedan gör du  1 biceps curl / stål dig att och gör 1 jorden runt – upprepa detta i 15 varv
  • Knäböj med axelpress – 15 st
  • Avsluta med denna sköna och jobbiga serie!

(Starta med ”hunden”, gå fram i planka, en armhävning  upp i hunden igen, sedan över till en ”kobra” sedan upp i hunden men knädipp, upp i planan och promenera in i en framåtfällning. )

Följer du mig även på Instagram?

Om du inte gör det redan så gå gärna in och följ mig även där.  Där hojtar jag alltid till när det finns ett nytt inlägg här på bloggen. Det roliga med bloggen är just att ma kan skriva lite mer än på Instagram. Men nu kan du enkelt klicka på Visa profil för att komma till övningen. Du ser den här i högra hörnet. ♥

https://www.instagram.com/p/CF_gB2KjqHx/?utm_source=ig_web_copy_link

Inga kommentarer

Berätta vad du tycker

Din e-postadress kommer inte publiceras