Tips: en av de bästa övningar för underarmar

Många är så fokuserad på att träna biceps, triceps och axlar att de missar att träna underarmarna. Det är lika vilktigt att träna underarmar som de andra musklerna i armen. För att orka göra till exempel hängande magövningar, eller andra övningar där du hänger i armarna, är det bra om du har en stark greppstyrka. Att träna underarmar ger just det. Du kommer även märka att du kan lyfta mer i till exempel ett marklyft med ett starkare grepp. 

Många är så fokuserad på att träna biceps, triceps och axlar att de missar att träna underarmarna. Det är lika vilktigt att träna underarmar som de andra musklerna i armen. För att orka göra till exempel hängande magövningar, eller andra övningar där du hänger i armarna, är det bra om du har en stark greppstyrka. Att träna underarmar ger just det. Du kommer även märka att du kan lyfta mer i till exempel ett marklyft med ett starkare grepp. 

Milomir tränar ofta underarmar eftersom det även ger bra slagkraft och hårda och stabila slag. En väldtänad och hård underarm ger även bra skydd för huvudet när man skyddar mot slag.

Underarmarna är väldigt uthålliga och därför är det bra att köra fler repititioner av en övning för dem. Milo kör här med en skivstång på 20 kg och gör 4 set med 30 repitioner. 

Vi använder underarmarna mycket även till vardags, något många inte tänker på. Till exempel när du bär hem en matkasse, en datorväska eller handväska. Egentligen allt där du använder ditt grepp.


Följ oss på andra sociala medier: 

Följ oss på Instagram: workoutknockout.se

Följ oss på Facebook: WorkoutKnockout

Följ oss på vår youtubekanal: WorkoutKnockout

Inga kommentarer

Berätta vad du tycker

Din e-postadress kommer inte publiceras