Tips på att minska ditt sötsug och en dag i Stockholm.

Idag var jag i Stockholm på ett arbetsärende. Jag åt en magisk god lunch på ett cafe på drottninggatan. Det blev en prosciutto sallad med rotfruktschips och grönsaker, Jäkligt svårstavat ord det där….prosciutto. Men i min ensamhet där på caffét  så funderade jag lite på ett sms jag fått under veckan som handlade om hur man minskar sitt sötsug. Så jag vill dela mig mig av mina tips kring det.

Kolla in denna magiska sallad!

Måste bara visa er den! Så god och lite ”lättare” att äta då det blev en sen lunch för mig.

Det här stället på drottninggatan & korsningen Olof Palmes gata var jag på. De har även glutenfri pizza men det var inte bästa uppladdningen till träningen under kvällen.

Åter till mina tips. Kolla in det här kakbordet, många tänker mmm gott, medans jag tänker vad det gör för din kropp.

Det första tipset är att lära känna ditt sötsug.

Jag lovar att det finns en anledning till varför  du känner att du är sugen på något sött. Skriv ner vad du äter och när du är sötsugen och leta efter ett mönster. Äter du alltid något sött klockan 16.00 är det kanske ett lite större mellanmål klockan 15.00 som du behöver. Äter du något sött under de dagar du mår sämre? Ja, då behöver du jobba med hur du hanterar dina känslor.

Andra tipset är att äta regelbundet.

Låt det aldrig gå mer än 4 timmar innan du tar ett mellanmål. Du måste förstå att det är viktigt att få i sig näring så se till att hitta bra alternativ till mellanmål.

 

Det tredje tipset är att börja träna.

Oftast så blir det naturligt att man inte är lika sötsugen när kan kommit igång med träningen. Du tänker mer på vad du behöver äta för att kunna klara att av träna. Så kosten kommer lite ”på köpet” oftast.

 

Ett fjärde tips kan vara att ära mer krom.

Krom ska motverka sötsug. Krom kan tas både som tillskott i form av tabletter, eller genom vanlig mat med livsmedel som innehåller krom, så som lök och tomat. Jag har ingen egen erfarenhet av det men det kan ju vara värt att prova.

När jag kom fram med tåget till Eskilstuna hoppade jag direkt upp på cykeln och drog och tränade ett Crossfit pass. Det var otroligt skönt att ha passet inbokat så visste jag att jag måste se till att äta en bra lunch och inte välja pizzan. 

Det här var kvällens pass! Mer om det senare, nu måste jag sova 🙂

Kram / G

Inga kommentarer

Berätta vad du tycker

Din e-postadress kommer inte publiceras