Dagens Barbara – CrossFit

 

Dagens CrossFit pass var Barbara. Alla såna här typer av pass inom CrossFit har olika typer av tjejnamn och kallar för ”Girls” . Idag körde vi denna som gick ut på att göra 5 ronder på tid, med 3 minuters vila mella varje rond. Övningarna se ni till väster på bilden och tiden på höger sida. 

– 20 pullups

 

Dagens CrossFit pass var Barbara. Alla såna här typer av pass inom CrossFit har olika typer av tjejnamn och kallar för ”Girls” . Idag körde vi denna som gick ut på att göra 5 ronder på tid, med 3 minuters vila mella varje rond. Övningarna se ni till väster på bilden och tiden på höger sida. 

– 20 pullups

– 30 armhävningar 

– 40 situps

– 50 airsquats (benböj med endast kroppsvikt.)

Min taktik genom passet var att hålla ungefär samma tempo över alla ronder. Jag klarade mig ”sådär” med stategin då min tid var i första ronden 6,35 minuter, andra ronden 7,25 minuter, tredje ronden 7,15 minuter, fjärde ronden  8,04 minuter och femta ronden han jag inte ens med innan passet var slut! Den det var verklgen ett rolig pass, så ju är det bara träna till att få bättre tid nästa gång! 

Prova du med att göra Girl Barbara!

Inga kommentarer

Berätta vad du tycker

Din e-postadress kommer inte publiceras