Veckans WOD – helt pass!

[video:https://youtu.be/atqh4aSPxDE]

Veckans WOD i Crossfit bjuder vi dig på, med både film och en bild på hela passet!

Det var ett sjukt tufft pass på Crossfit Eskilstuna och i Metcon kom jag upp till tre och ett halvt varv och fick tre poletter. Det är ett kul sätt att komma ihåg hur många varv du gjort och samtidigt får du jaga fler poletter, smart av Alex som är en av våra Crossfit instruktörer att komma på ideén 🙂 

[video:https://youtu.be/atqh4aSPxDE]

Veckans WOD i Crossfit bjuder vi dig på, med både film och en bild på hela passet!

Det var ett sjukt tufft pass på Crossfit Eskilstuna och i Metcon kom jag upp till tre och ett halvt varv och fick tre poletter. Det är ett kul sätt att komma ihåg hur många varv du gjort och samtidigt får du jaga fler poletter, smart av Alex som är en av våra Crossfit instruktörer att komma på ideén 🙂 

Här är hela passet:

1. Starta med att göra benböj med stång på axlarna – Back squat, du kommer att köra 5 set med 10 reps vardera och du packar på mer vikt för varje set. Starta med till exempel 40 kg första set, öka till 50 kg andra set osv. 

2. Metcon, AMRAP – As many reps as posile (så många varv som möjligt) på 12 minuter:

– 10 st pullups

– 15 st gobler squat – benböj med en vikt på 24 kg för tjejer och 32 kg för killar

– 20 st boxjumps

3. Sedan avslutades passet med att göra liggande floor press (bänkpress men du ligger på golvet) 5 reps med 5 set och du ökar vikt efter varje set. Därefter gör du armhävningar med 5 reps och 5 set. 

Kör hårt!! 

Inga kommentarer

Berätta vad du tycker

Din e-postadress kommer inte publiceras