4 bra övningar!

Här visar jag dig fyra bra övningar som du kan göra nästa gång du ska träna!

Här visar jag dig fyra bra övningar som du kan göra nästa gång du ska träna!

Den första är rotation med boll när du sitter i en crunch. Det förutsätter ju så klart att du är hel i rygg, mage och bäckenbotten och att du har en förstyrka så att du är redo att belasta på det här sättet, med sneda rotationsrörelser med en vilktboll på tex 6 kg. Behåll fötterna i luften hela tiden och försök att kompensera så lite som möjligt med benen i övningen, det vill säga att du med stor sannorlikhet svarar från coh tillbaka med benen i sidleds men försök att ha dem så still som möjligt! Kör övningen i 2 minuter. 

Den andra övningen är axelpress med ett däck. Den här övningen går ut på att arbeta fort med armarna och föra däcket upp så högt du kan och sedan ner runt huvudet. Riktigt jobbigt i armarna. Kör övningen i 2 minuter. 

Den tredje övningen är en rak planka. Superbra övning om du gör den med rätt teknik! Tänk på att ha raka linjer, armbågarna under axlar. Du kan börja med plankan på knä sedan jobbar du dig upp på tå. Stå här och håll i 2 minuter. 

Den fjärde och sista övningen är sidoplankan. Även den här öningen är fanasktiskt bra.

Nu har jag helt slut, på ett väldigt bra sätt, efter dagens arbetsdag och efter att först tränat ett eget pass och dessutom hållt ett pass i thaiboxning kommer jag sova väldigt bra i natt..

Inga kommentarer

Berätta vad du tycker

Din e-postadress kommer inte publiceras